Giornâ de San Giovàni Batista

fèsta de Zêna

A festa de San Giovàni Batista

ZE
Quésta pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize

A Grafîa adeuviâ a l'é quélla de l'Académia Ligùstica do Brénno


A giornâ de San Giovâni Batista a Zêna a se festezâva in questa mainêa: niatri figeu anâvimo in giô a domandâ i dinæ, e palanche, con ’na biscioêta fæta da ’na làmma, ghe metêvimo ’n cartón co-in taggio, e pöi ògni persónn-a ch’a pasâva, ghe dixêvimo: gh’é miga nìnte pe San Giovàni Batista? Zu ’na palanca... E coscì, quande a l’êa pìnn-a, ’sta biscioêta chi, metêvimo insémme tùtte e palanche che êvimo racogéito e anâvimo a catâ i fórgai, i spari, i lumetti, i fêughi artificiâli (quelli che van per l’âia e che pöi i s’ tenda).

Anàvimo da-o farmacista a catâ a pûa de carbón e o bicarbonâto, a-i metêvimo insémme con de prîe picinn-e picinn-e, pigiâvimo di tòcchi de giornâle e fâvimo di pachetìn picìn, pöi anâvimo inte ‘n pòsto dôve gh’êa ’na scainâ, metêvimo questo pachetìn chi in tæra, pigiâvimo ’na prîa ciatta da métighe adòsso, e pöi da quattro-çinque scalìn ghe caciâvimo adòsso ’na bella prîa gròssa, e coscì o scciupâva tùtto! E a gente dai barcoìn criâvan: Mascalsoìn! Ve ne voéi andâ?

E niâtri ghe dîvimo: “Ancheu l’è San Giovâni Batista! Émmo da festezâ San Giovâni Batista!!!"

Catâvimo anche i baloìn da mandâ per l’âia, e quande ne vedêvimo quarchedun per l’âia, se ghe incaminâvimo aprêuvo pe vedde dôve poêvimo aciapâlo pe pöi fâlo torna partî. Mi abitavo in via Acquarón, e se vedêvimo un balón ch’o l'anâva in Casteletto, alôa côri in Casteletto, e écco che da Corso Firénse ne coriva di âtri figêu, arivâvimo là, corîvan sciù quelli de salita San Girolamo, lì êmo un mùggio de figeu, e dài o primmo che o l’aciapava, un o tiâva da chi, l’âtro o tiâva da là, un o sponciava da chi e l’âtro o sponciava da là, e tante vòtte anâva a finî che o se sgoarâva... e aloa te salûo e se ne tornàvimo a câsa.

E pöi vegniva quæxi néutte e cominsàvimo a açénde i lumetti, tùtti in sci barcoìn, de tùtti i colôri. E coscì finiva a giornâ de San Giovàni Batista.

Niatri figêu, pe fâne arsâ o balón, fâvimo un mugétto de legna, ghe dâvimo fêugo, e dòppo avei bén açéizo questo fêugo chi, ghe metêvimo a ’na çerta altéssa (o distansa) o balón, ch’o s’inpîva de calôre, pöi quande o l’êa prónto e bello gónfio e o tiava perchè o çercava de andà sciù, dàvimo fêugo a quella spugnetta inbevûa de spírito, alôa o molâvimo e o partiva. Tùtti conténti a batte e man, viva San Giovâni Batista!

Galerîa d'inmàgine

Nòtte

  1. Descrisión da festa de San Giovani Batista inti anni 1910-1920 a Zena