Una polena a l'è una decoraziôn de legnô dô Barco a veia, spessô a fôrma de figüa femminile o de animale, che a se trövava in sce a prua de navi da ô XVI secôlô a ô XIX secôlô. A pratica a l'è stæta intrôdotta inisialmente in ti galeôin, ma anche navi ciü antighe aveivan de spessô de decoraçiôin in ta prua.

Polena de vascellô françeize raffigürante Nettun
Polena de vascellô britannicô. Ô rappresenta dui putti che rezzen un scüddô araldicô

Cômme tante atre decoraçiôin dô tempô a polena a l'aveiva ô scopo de indicä ô nômme da nave che a a portava a persônne che no saveivan lezze (anche se, a vottte, in te una mainea contorta), pe de ciü a l'aveiva ô fin de môsträ a ricchessa e a forsa dell'armatô. In tô periodô Barocco çerte navi vantaven polene gigantesche, pesanti diversci tônnei; a votte ne portaven finna due, una pe ogni latô dell'erbô de bômpressô. E grosse polene, essendô scôlpie in tô legnô massicciô e essendô pôsiçiônê in sce a punta dô scaffo, aveivan un effettô negativô in sce e capaçitæ de navigaçiôn de navi. Questô, e i côsti erti de realizzaziôn, portian in to XVIII secolo a fä de polene môltô ciü piccinne e adreitüa a eliminale in tô secôlô seguente.

Doppô e guere napoleoniche s'è ricominçoô a mette in sce i scaffi qualche polena, ma raffiguraven sôlô di mezzibüsti piccin e no e grosse figüe dövie pe ô passoô. I clipper di anni '50 e di anni '60 dell'Ottôçentô ean in genere dotæ de polene a figüa intrega, ma relativamente piccinne e leggere.

A polena vera e propria a l'è sparia con a fin de a navigaçiôn a veia in larga scala. I primmi piroscafi aveivan de struttüee che ricordaven e polene in sce a prua. Questa pratica a l'è düâ finna â Primma guæra mondiâ.

Âtri progètti modìfica

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh85048174 · GND (DE4228467-3