Attrito: diferénse tra e verscioìn

Contegnûo scasòu Contegnûo azónto
Nisciùn ògètto de modìfica
Templates
Lìnia 1:
{{Zeneize}}
[[Immaggine:Static friction flat.jpg|miniatura|Attrito statico]]
L<nowiki>' </nowiki>'''Attrito''' a l' è a forza che se eserçita tra dui corpi quande frettan o rotolen l' ün in sce l' atro. In to primmo caxo se parla de ''attrito radente''; in to segundo de ''attrito volvente''. A forza d' attrito a l' ha sempre unna direzion opposta ao movimento di corpi, perciò a tende sempre a arrestalo. L' attrito radente o l' è maggiore de quello volvente: da chi l' ütilitæ di ''cuscinetti'' a sfere o a rulli. L<nowiki>' </nowiki>''energia meccanica'' che l' attrito o sottrae ai corpi a no se converte in atra energia meccanica ma in ''calore''.
 
== Attrito statico e attrito dinamico ==
Dürante o moto l' attrito o l' è dito ''dinamico'' e o l' è minore de quello che se ha all' inizio do moto meximo, ciammou ''attrito statico''.
 
== Atri tipi de attrito ==
L<nowiki>' </nowiki>''attrito interno'' o l' è quello fra e varie parti de un gas o de un liquido; l<nowiki>' </nowiki>''attrito do mezzo'' a l' è a rexistensa de un fluido ao moto di corpi che ghe sun immersi, e o fa parte da meccanica di fluidi.
 
== Moto perpetuo de terza speçie ==
Se fïse poscibile eliminä do tütto i attriti, saieva realizzabile un meccanismo che o reste in movimento senza fermase mai e senza riçeve energia da o de foa. Se tratta de quarcosa teoricamente poscibile, ma praticamente imposcibile. O l' è o coscìdito ''moto perpetuo de terza speçie'': notemmo che ''o no contradixe nisciünna lezze fondamentale da fixica''.
 
== Atri progetti ==
[[Category:Fixica]]
{{Interprogetto}}
[[Category:Tecnologia]]
{{Contròllo de outoritæ}}
[[CategoryCategorîa:Fixica]]
[[CategoryCategorîa:Tecnologia]]