Raggi alfa: diferénse tra e verscioìn

Contegnûo scasòu Contegnûo azónto
Annullata la modifica 84244 di 85.41.108.113 (discussione)
Nisciùn ògètto de modìfica
Lìnia 1:
I '''Raggi alfa''' sun una radiazion ionizzante, insaiv'a gradodî, in cioègraddo de provocä a ''ionizzazionionizzaçion'' da materiamateia. Sun emisciemissi da un nucleo atomico naturalmente o artificialmente instabile.
 
== Particelle alfa ==
Puemmo consciderä questi raggi comme composti da particelle alfa. Tali particelle g'han carega puxitiva pari a due votte a carega elementare (cioèsaiv'a dî, a carega de un proton) e massa pari a quattro votte quella dell'[[idrogeno]]. Queste caratteristiche fan scì che a particella alfa a sægiesegge ''identica a un nucleo de [[elio]].'': 4 nucleuin (2 protoin e dui neutruin).
 
== Massa ==
Lìnia 8:
 
== Energia de emiscion ==
L'energia de emiscion a dipende da o nucleo che ch'o lal' emette, ma pe o stesso nucleo a l'è ben definia e a l'è dellde l'ordine de qualchequarche MeV (dove MeV sta pe 1.000.000 de [[elettron-volt]]).
 
== Interazion con a materia ==
L'interazion conco a materiamateia a l'avvegne in dui moddi: ''urto meccanico'' (collixion diretta da particella alfa con un elettron orbitante), oppure ''urto elettrico'' (interazion di campi elettrostatici da particella alfa e di elettruin orbitali do mezzo assorbente).
Comme conseguenza da forte interazion con a materia, dovüa ai dui tipi de urto, a penetrazion de particelle alfa in te un bersaglio a l'è ridottiscima.