Cartilagine: diferénse tra e verscioìn

Contegnûo scasòu Contegnûo azónto
Mareb (discusción | contribûti)
Cartilagine
 
m +interwiki
Lìnia 1:
A '''Cartilagine''' o '''Tesciüô Cartilagineo''' a l' è, comme l' osso, un tesciüô connettivo de sostegno; a l' ha proprietæ meccaniche ma anche funsioin in te o ricangio elettrolitico. O [[Fögietti embrionali|fögietto embrionale]] dao quale se forma a cartilagine o l' è o mesenchima, dove verso a quinta settimanna de vitta se regögge asseme di motti de cellule che piggian unna forma rotonda, perdendo i prolungamenti. Nasce coscì o tesciüô protocondrale, dove e cellule se trasforman in ''condroblasti''. Da questi, andiän poi differensiandose i ''condrociti'' (cellule specializzæ) che costituiscen a cartilagine assemme ä sostansa intercellulare. In te a sostansa intercellulare se distingue de ''fibre'' e unna ''matrice amorfa'' .
 
Mentre in te çerti Vertebræ inferiori o scheletro o l' è costituio esclusivamente da cartilagine, in ti Mammiferi o se forma con questo tesciüô solo inisialmente, e in seguito a cartilagine a vegne sostituia dall' osso. In te osse lunghe, ao confin tra diafisi e epifisi, a cartilagine a resta figna ä fin do svilüppo, e a l' è responsabile dell' acrescimento in lunghessa.
 
A svilüppo finio, in ta speçie umana a cartilagine a resta in scê superfiçi articolari de osse, che no se calçifichen mai, in te l' oegia esterna, in t'o naso, in t'a laringe, in t'i bronchi e in t'a trachea.
 
==Pericondrio==
A cartilagine a l' è rivestia dao pericondrio, un tesciüo connettivo fibroso compatto. In scê superfiçi articolari, però, no gh'è pericondrio. Mancan completamente nervi e vaxi sanguigni: a cartilagine a vene nutria attraverso a sö matrice, pe diffüxiôn.
 
==Cartilagine ialina==
A segunda de perçentuali relative de matrice amorfa e de fibre, se distingue trei tipi de cartilagine: ''ialina'', ''elastica'' e ''fibrôsa''. O tipo ciü rappresentou in to corpo umano a l 'è a cartilagine ialina. Questo termine o ne vegne dao [[lengua græca|greco]] ''hyalos'', che vö dî ''veddro''. O nomme o l' è dôvüô ao fæto che, in to vivente, l' aspetto o l' è opalescente, gianco-celestin. A cartilagine ialina a se tröva in scê superfiçi articolari, e a forma e cartilagini de costigiöe, do naso, parte da laringe, i anelli da trachea, i bronchi.
 
==Cartilagine elastica==
A fresco a cartilagine elastica a se differensia pe o colore giano e a minore trasparensa, dôvüa all' erto nümero de fibre elastiche da matrice. Inoltre a l' è ciü flescibile e elastica e a contegne meno mucopolisaccaridi. In te l' ommo l' è composto da questo tipo de cartilagine a tromba de Eustachio e l' oegia esterna; l'epiglottide; parte de cartilagini cüneiformi e cornicülæ; o processo vocale de cartilagini aritenoidi. E cellule, comme quelle da cartilagine ialina, son ingögeite in te unna capsula e han forma tonda o ovale.
 
==Cartilagine fibrosa==
Questo tesciüô o l' è unna forma de transizion fra o tesciüô connettivo denso e a cartilagine; a matrice cartilaginea a l' è scarsa. Manca, intorno ä cartilagine fibrosa, o pericondrio. Questo tipo de cartilagine o forma a sincondrosi tra a primma costigiöa e o sterno, i dischi intervertebrali, diversci menischi, a scinfisi pübica, o ligamento riondo do femore, l' inserzion in sce l' osso de diversci tendini, i ''labbri glenoidei''. In tanti sciti se passa sensa solusion de continuitæ dä cartilagine fibrosa ao connettivo fibroso.
 
[[Category:Mëxinn-a]]
[[Category:Biologia]]
 
[[af:Kraakbeen]]
[[ar:غضروف]]
[[arc:ܚܣܚܘܣܐ]]
[[bar:Gruspl]]
[[bg:Хрущял]]
[[br:Migorn]]
[[bs:Hrskavica]]
[[ca:Teixit cartilaginós]]
[[cs:Chrupavka]]
[[cy:Cartilag]]
[[da:Brusk]]
[[de:Knorpel]]
[[el:Αρθρικός χόνδρος]]
[[en:Cartilage]]
[[eo:Kartilago]]
[[es:Tejido cartilaginoso]]
[[eu:Kartilago ehun]]
[[fa:غضروف]]
[[fi:Rustokudos]]
[[fr:Cartilage]]
[[he:סחוס]]
[[hi:उपास्थि]]
[[hr:Hrskavica]]
[[ht:Katilaj]]
[[hu:Porcszövet]]
[[hy:Աճառ]]
[[io:Kartilago]]
[[ja:軟骨]]
[[ko:연골]]
[[la:Cartilago]]
[[ml:തരുണാസ്ഥി]]
[[nl:Kraakbeen]]
[[no:Brusk]]
[[om:Cartilage]]
[[pl:Chrząstka]]
[[pt:Tecido cartilaginoso]]
[[qu:K'apa]]
[[ru:Хрящ]]
[[sh:Hrskavica]]
[[simple:Cartilage]]
[[sk:Chrupavka]]
[[sl:Hrustanec]]
[[sr:Хрскавичаво ткиво]]
[[sv:Brosk]]
[[ta:குருத்தெலும்பு]]
[[te:మృదులాస్థి]]
[[th:กระดูกอ่อน]]
[[tr:Kıkırdak doku]]
[[ug:كۆمۈرچەك]]
[[uk:Хрящ]]
[[ur:غضروف]]
[[yi:ווייכביין]]
[[zh:软骨]]