Mâ Neigro: diferénse tra e verscioìn

Contegnûo scasòu Contegnûo azónto
interprogetto, contròllo
fix
Lìnia 1:
[[Immaggine:Black Sea map.png|miniatura|350px|'Na carta giögràfica do Mâ Néigro co-o Mâ d’Azov e o Mâ de Màrmara]]
''' Neigro''' o l'é 'u mâ interno, proan-a do [[Mâ Mediterraneo|Mâ Mediterrannio]], tra-e còste orientæ d'a [[penisoa]] barcannega a O, quelle rùsce e caocaxiche a N e a E e quelle de l’l'[[Anatolia]] a S.
'''Mâ Neigro'''
== Descriçion ==
A seu origine a l'è direttamente connessa con l’evolussionl'evolussion geologica do [[Mâ Mediterrannio]]. O comunica co-o Mediterrannio a traverso o [[Bosfoo]] e o [[Streito di Dardanelli]], e co-o [[Mâ d’Azovd'Azov]] atraverso o [[Streito de Kerč]]; o creuve 420.000 km2 co-un [[volumme]] de 514.500 km3 e o g'ha una [[profonditæ]] mascima de 2245 m, compreisa inte 'na vasta platea sotta i 2000 m. Ghe sbocca numeroxi sciummi ([[Danubio]], [[Dnestr]], [[Bug]], [[Dnepr]], [[Kÿzÿl Irmak]] ecc.), i quæ, anche a causa d'e particolaritæ do [[climma]] (de stæ in genere mite e uverni reddeni), ghe determinan de condissioin fixico-chimiche particolæ.
 
A [[tempiatua]] in superfiçie a l'è in media de 6 °C supeiô a quella de l’[[aia]], co-un’escurscionun'escurscion annoa de 20 °C; in profonditæ decresce fin a 45-90 m pe poi aumentâ e stabilizzase in gio a 9 °C tra 200 e 2000 m.
Mâ interno, proan-a do [[Mâ Mediterraneo|Mâ Mediterrannio]] tra-e còste orientæ d'a [[penisoa]] barcannega a O, quelle rùsce e caocaxiche a N e a E e quelle de l’[[Anatolia]] a S.
 
A seu origine a l'è direttamente connessa con l’evolussion geologica do Mediterrannio. O comunica co-o Mediterrannio a traverso o [[Bosfoo]] e o [[Streito di Dardanelli]], e co-o [[Mâ d’Azov]] atraverso o [[Streito de Kerč]]; o creuve 420.000 km2 co-un [[volumme]] de 514.500 km3 e o g'ha una [[profonditæ]] mascima de 2245 m, compreisa inte 'na vasta platea sotta i 2000 m. Ghe sbocca numeroxi sciummi ([[Danubio]], [[Dnestr]], [[Bug]], [[Dnepr]], [[Kÿzÿl Irmak]] ecc.), i quæ, anche a causa d'e particolaritæ do [[climma]] (de stæ in genere mite e uverni reddeni), ghe determinan de condissioin fixico-chimiche particolæ.
 
A [[tempiatua]] in superfiçie a l'è in media de 6 °C supeiô a quella de l’[[aia]], co-un’escurscion annoa de 20 °C; in profonditæ decresce fin a 45-90 m pe poi aumentâ e stabilizzase in gio a 9 °C tra 200 e 2000 m.
 
A [[salinitæ]] a diffeisce noteivemente da quella do Mediterrannio: a l'è in gio a l’8-9‰ inta zona de influensa di sciummi; do 18‰ in superfiçie e do 22,5‰ a partî da-i 700 m in zù. Complescivamente o tenô medio o l'è do 22‰ contra o 38‰ do Mediterrannio.