Gêxa de Sant'Ànna: diferénse tra e verscioìn

Contegnûo scasòu Contegnûo azónto
Zenawiki (discusción | contribûti)
Paggina creâ con "A Gêxa de Sant'Ànna, con o convénto e a farmacîa di pàddri Carmelitèn Descâsci, o l'è un scîto sâcro catòlico de Zena, in te l'antîgo bórgo de Bachèrnia. O bórg..."
 
Zenawiki (discusción | contribûti)
Nisciùn ògètto de modìfica
Lìnia 1:
[[Immaggine:Genova-chiesa_sant'anna-facciata.jpg|miniatura|Gêxa de Sant'Ànna.]]
A Gêxa de Sant'Ànna, con o convénto e a farmacîa di pàddri Carmelitèn Descâsci, o l'è un scîto sâcro catòlico de Zena, in teinte l'antîgo bórgo de Bachèrnia. O bórgo, con i seu âti plâtani e o rissèu típico de crêuze zenéixi, e la vexinn-a montâ Bachernia, conco unn-a vísta mâvegiôza in sce o pórto e a çittæ végia, sôn unn-a delìçia inatéiza into mêzo da çittæ. [[File: Genova-chiesa sant'anna-facciata.jpg]]
 
== Cenni storiciStöia ==
O convénto o l'è stæto fondòu into 1584 da-o páddre Nicolò Doria, ritornòu da-a Spágna con un grùppo de pàddri Carmelitèn Descâsci da refôrma da Sánta Terêza d'Ávila e do Sánto Gioàn da Cròxe pe fundâ un convénto inta Repùbrica de Zena<ref>{{Cita web|url=https://www.erboristeriadeifrati.it/storia/|titolo=Antica Farmacia Sant'Anna, Storia}}</ref>.
 
Alûa, o bórgo o l'ea fêua de pòrte da çittæ e a Gêxa a l'è stæta fondâ in sciù o scîto de unn-a cappellètta itinerària dedicâ a-a Sant'Anna. Into Sèteçénto, dóppo a costruçión de Miâge Nêuve, iniçiava a créscita da popolaçión e iniçiavan a fabricâ câze de òmmi da lòu e vílle scignorîli, cómme o nùcleo òriginâio da [[Vìlla Màddre Cabrini]] in sciâ montâ Bachernia.
 
Inte l'Eutoçénto, o tàggio de Córso Magènta e a costruçión da Funicolâre de Sant'Ànna no an cangiòu a tranquilitæ do bórgo.
 
== Descriçión ==
L'urbanizzazione di fine Ottocento vide il tracciamento della cosiddetta [[Sistema viario di Genova|Circonvallazione a Monte]], con il signorile Corso Magenta e la [[Funicolare Sant'Anna]] costruiti immediatamente a valle della Chiesa. La nuova viabilità, pur interrompendo la continuità della [[Crêuza|creuza]] che dal Portello sale alla sagrato della Chiesa, ha tuttavia lasciato intatto il carattere silenzioso e appartato del borgo, che oggi si configura come un inaspettato recupero ambientale e paesistico nel cuore della città<ref>{{Cita libro|titolo=Liguria|editore=Touring Club Italiano|p=183-184}}</ref>. La piazza Sant'Anna, con i suoi alti platani e la pavimentazione in mattoni e pietra tipica delle creuze genovesi, e il poggio di Bachernia, da cui si gode di una splendida vista sul porto e sulla città vecchia, rimangono a tutt'oggi un luogo appartato e suggestivo a pochi minuti dalla centralissima [[piazza Corvetto]].
 
A Gêxa a l'a un mâvegiôzo portâ de mármo decoròu con un basoriliêvo do çinqueçénto rafigurànte a Sácra Famìggia. Drénto ghe sôn de stàtoe de mármo do Francèsco Marìa Schiaffìn e di quàddri do Domènego Fiasélla.
== Descrizione ==
 
La chiesa, ad un'unica navata con molte cappelle laterali, presenta un pregevole [[portale]] in marmo con l'architrave decorato con un [[bassorilievo]] cinquecentesco raffigurante la [[Sacra Famiglia]].
 
Tra le opere d'arte che vi sono conservate, il grande gruppo marmoreo dell'[[altare]] maggiore raffigurante [[Sant'Anna]] e Maria, opera di [[Francesco Maria Schiaffino]] e dipinti di [[Domenico Fiasella]] (Martirio di [[Sant'Andrea|S. Andrea]] e Martirio di [[Sant'Orsola]]), [[Agostino Ciampelli]] (S. Giuseppe e l'angelo) e [[Castellino Castello]] (Gesù e S. Teresa). Tra le altre opere d'arte contenute nella chiesa si segnalano lo ''Sposalizio della vergine'' del [[coro (architettura)|coro]] ([[XVI secolo]], di scuola spagnola), quattro statue di stucco di santi carmelitani ([[XIX secolo]], autore [[Giovanni Battista Garaventa]]) e ''[[Santa Teresa del Bambin Gesù]]'' ([[Riccardo Ferrari]], [[1928]]). Altre opere appartengono ad [[Aurelio Lomi]], [[Anton Maria Vassallo]], [[Castellino Castello]], [[Santo Bertelli]] (gli [[affreschi]] della [[volta (architettura)|volta]] del [[1882]]).
 
All'interno della chiesa sono custodite anche alcune tombe dal XVI al [[XVIII secolo]] e un velo ricamato da Santa Teresa.
 
==Galerîa fotogràfica==