Ëse uman: diferénse tra e verscioìn

Contegnûo scasòu Contegnûo azónto
Nisciùn ògètto de modìfica
Nisciùn ògètto de modìfica
Lìnia 1:
{{ZeneiseT}}
[[Immaggine:Fatherhood.jpg|right|thumb|200px|Un ommo e un [[figgeu]]]]
L'ëse uman ('''Homo sapiens sapiens''') o l'è un primate bipede (con doi pê) e un [[Mammifeï|mammifeo]] placentòu da famiggia di ominidi. I ommi g'han un çervello de longo sviluppaòu bon de razon astræto, lenguaggio e introspeçion. Questa capaçitæ mentâ, combinâ con a posiçion ritta che permitte a-i arti superiô de usâ oggetti, ha permisso all'ommo di creâ unn-a grande varietæ de agnæsi.
 
I umen g'han un çervello molto strutturao e sviluppao, in proporsion ae dimenscioin de l'individuo, e capaçe de un pensceo sviluppao sotto forma de creativitæ, raxonamento astræto, lenguaggio e introspeçion. Questa capaçitæ mentale, combinaa con a staçione eretta ch'a rende liberi i arti supeioî, arestæ prenscili pe l'origine arboricola comunn-a a tutto l'ordine, a l'ha consentio de manipolâ di oggetti e a l'ha permisso de creâ una gran varietæ de utenscili e manufæti pe amegiorâ o proprio adattamento a l'ambiente, a sopravvivensa, e l'esprescion creativa.
A speçie umann-a ha avuò reixe in Africa çirca 200 mila anni fa. Da allöa, se è diffùa in sciô tutto o mondo, con unn-a popolaçion totale de ciù de 6 miliardi e mëzo de personne.
 
 
== ''Taxonavigaçion'' ==
A speçie umann-a haa avuòl'é reixeoriginâ in Africa çirca 200 milamia anni fa. Da allöa, sea s' è diffùadiffùsa in sciôte tutto o mondo, con unn-aunna popolaçion totale de ciù de 6 miliardi e mëzo de personne.
 
== ''Tascionavegaçion'' ==
 
'''Homo sapiens sapiens''' - '''Ëse uman'''