Cian inclinou: diferénse tra e verscioìn

Contegnûo scasòu Contegnûo azónto
Mareb (discusción | contribûti)
Nisciùn ògètto de modìfica
Lìnia 1:
O '''Cian Inclinou''' o l’ è unna ''macchina sempliçe''. Ricordemmo a definizion che da a [[Fixica]] de macchina: ''Quello dispoxitivo che ch'o serve a vinçe, con unna dæta forsa motrice Fm, unna forsa rexistente Fr, diversa da Fm pe intensitæintenscitæ e direzion''. Tütte e macchine deriven da a combinazion de dui tipi fondamentali: o Cian Inclinou e a [[Leva (fixica)|Leva]].
[[Immaggine:Schemma do Cian inclinou.JPG|400px|thumb|right|Disegno schemmatico de un Cian Inclinou]]
 
==Formula==
In to Cian Inclinou a forsa rexistente '''Fr''' a l’ è rappresentä da o peizo do corpo che dexideremmo spostä ( o tegnï in equilibrio). A formula che ch'a definisce o rapporto fra forsa motrice applicä e inclinazion do cian a l’ è a seguente:
 
*'''Fm/Fr = h/l''', dove:
Lìnia 17:
==Caxi particolari==
*Se se diminuisce gradualmente l’ altessa do cian figna a zero, in base ä formula preçedente anche a forsa motrice neçessaia pe tegnï o corpo in equilibrio a l’ è pari a zero; oscia in sce un cian orizzontale no serve nisciünna forsa pe mantegnï o corpo in equilibrio.
*Se se aumenta gradualmente l’ altessa figna a eguagliäegualiä a lunghessa, se avvixinemmo ao punto in to qualequæ o corpo o cazze verticalmente: in base ä formula aviemo che a forsa motrice, pe tegnï in equilibrio o corpo, a deve esse pægia ao peizo mæximo do corpo.
[[Category:Tecnologia]]
[[Category:Fixica]]