ZE
Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize

I Martiri de Gallaneô son dui Partigien fuxilæ in ta localitæ Necianne, in te l'arvî do 1944.

Descriçion e stöia modìfica

A seguito do rastrellamento operou dai nazifascisti ä Benedicta, con mezzi pesanti, artiglieria, e miggiæ de effettivi, di grüppi de ribelli çercaven de filträ all'esterno.

Tentando de portase in direçion da Val Ponçeivia, cazzeiva combattendo o Tenente Casalini con i sö ommi, a Passo Mezzan, sovia i laghi do Gorzente.

Atri patrioti rescivan a passä o spartiægua da a Valle do Po verso o Mâ Ligure ma vegnivan catturæ e succescivamente fuxilæ a Isoverde, vexin a dove attualmente se tröva a sede da Croxe Verde. Verso Gallaneô (atra fraçion do comüne de Campomaron) chinnava dai monti Ettore Binci do grüppo GAP di Barabin de Teggia, insemme a un compagno che o saieiva restou sconosciüo.

Sciccome questo segundo partigian o portava unna divisa militare, se deve ritegnî che o fisse un sordatto do Regio Esercito passou in ta Rescistensa doppo l'8 settembre 1943. In proscimitæ da vegia centrale elettrica dita a Volta, ch'a l'ea föa üso zà alloa, i dui vegniven fermæ dae SS.

Malgraddo i abitanti da centrale avessan implorou i tedeschi de risparmiä i dui zoveni, questi vegnivan ammassæ e fæti cazze in te 'n riä, in to scito che attualmente o l'è segnou da 'n cippo in memoia. I corpi de vittime vegnivan ritrovæ in to riä, ma ciü a valle do punto da fuxilaçion, e questo fa pensä che no fissen morti in scio momento e avessen çercou, zà mortalmente ferî, scampo inte 'na füga imposcibile.

Vôxe corelæ (partigiani) modìfica