ZE
Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize

A Gastrite acüta a l'è unna infiammasion do stömago, diversa dâ corrispondente forma cronica.

Forme de gastrite acüta modìfica

Se distingue trei tipi de gastrite acüta:

- Catarrale
- Flemmonosa
- Corroxiva

Forma Catarrale modìfica

A l'è causâ da de sostanse che arrivan in to stömago perchè collæ (gastrite esogena) o da di microbi provenienti da o sangue (gastrite endogena). A gastrite esogena a pö esse dæta da di alimenti (alcool, spesie, mangiâ andæto a mâ), o da de meixinne (aspirinna, antibiotici, iodio), o da di veleni, o da di batteri (stafilococco enterotöscego). Existe de forme allergiche, quande unna personna senscibile a colla di alimenti allergizanti. I scintomi da gastrite catarrale son soviatütto soggettivi: nausea, malesseri, aumento da produsion de saliva, dô epigastrego. A terapia a consciste in ta lavanda gastrega, seguia da zazzün o da nutrision con dieta liquida o fleboclisi.

Forma Flemmonosa modìfica

Provocâ da germi piogeni, a pö esse diffüza, o ascessuale, o localizzâ. Solitamente a corpisce i pasienti adülti in cattive condisioin de salüte, o che g'han o stömago indebolio (da tumoî o da gastrite cronica). O dô in ta forma flemmonosa o l' è molto forte, o pasiente spesso o rimette sangue. A terapia a l' è chirürgica e medica, ma se tratta de unna forma soggetta ancon a forte mortalitæ.

Forma Corroxiva modìfica

Originâ quande o pasiente o colla varie sostanse, o pe sbaglio o in te un tentativo de suiçidio. Purtroppo a se nota spesso in ti figgin che son arrivæ a mette e man in sce sostanse caustiche döviæ pe e puliscie. A pö esse dovüa a açidi forti (Acido nitrego, Acido solforego, Acido cloridrico) o basi forti (idroscido de sodio, potassio, ammoniaca), o sali metallici. I scintomi son primma brüxô e dô, poi vomito e diarrea, poi ancon shock e freve. A prognoxi a l'è grave, spesso se deve registrâ un exito fatale. A lavanda gastrica a l'è unna terapia immediâ. Se o pasiente o sopravvive se pö rende neçessaio intervegnî chirurgicamente pe risolve unna stenoxi cicatrisiale.

Âtri progètti modìfica

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh85128265 · BNF (FRcb12336422f (data) · BNE (ESXX531553 (data) · NDL (ENJA00563898