O Botulismo o l'è unna intoscicasion dæta da o veleno prodotto da un batterio, o Clostridium Botulinum.

Descriçion modìfica

Se tratta de un germe anaerobio gram-poxitivo, poco rexistente in te a forma vegetativa ma in graddo de rexiste ao calô, quande o se tröva in te a forma de spora. Se conscidera o botulismo una intoscicasion e no unna mouttia infettiva perchè i danni no son causæ da o batterio, ma da a toscinna prodotta da questo (spesso quande no gh'è ciü presensa de batteri viventi).

Quaddro epidemiologico modìfica

O Clostridum Botulinum o vive in te o terren; l'intoscicasion a se verfica quande se consümma alimenti conservæ in ti quali o batterio o se segge riprodotto. I alimenti a rischio son e carni, i legümmi conservæ in mainea artigianale, o pescio in conserva o affümegou. L'incubasion a va da e 18 a e 96 ôe.

Quaddro clinico modìfica

A toscinna botulinica a l'è neurotropa, interessando i nervi motori. All'inisio se ha distürbi da vista, difficoltæ de parolla, problemi intestinali, disfagia. Segue a paralisi, a livello di öggi, di nervi cranici IX e X e da vesciga. Tipica l'è a secchessa de e mucose, dovüa a o blocco de e secresioin. In te e forme ciü gravi se ha poi paralisi respiratoia e arresto cardiaco (causæ da a compromiscion bulbare) che porten ao decesso. A prognosi do botulismo a resta molto riservä.

Prevension modìfica

Importante l'igiene di alimenti; specialmente de quelli preparæ in casa o in mainea artigianale. Ricordemmo che o Clostridium Botulinum o l'è anaerobio e o vive in te ambienti poviei de oscigeno. Inoltre o no l'è in graddo de sopravvive in ambienti aventi un çerto tascio de açiditæ. Soviatütto, a toscinna a l'ètermolabile e cöxendo i alimenti se elimina tütti i rischi.

Âtri progètti modìfica

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh85016076 · GND (DE4146411-4 · BNF (FRcb119827885 (data)